Skip to main content

George & Eran worden racisten

“In George & Eran worden Racisten richtten theatermakers George en Eran hun pijlen op de manier waarop het racismedebat hier wordt gevoerd: hard, onverzoenlijk en vol misleidende retoriek. Het debat is een uitzichtloos labyrint, elke nieuwe zin een doodlopende weg. …Pijnlijk om te zien, hoewel er ook veel te lachen valt”. –  De Volkskrant

“Een vrolijke komedie ontpopt zich al snel tot een pijnlijke satire op het huidige tijdgewricht, waarin het eigen gelijk ten koste gaat van alles en iedereen. Een hit op Oerol.” – Het Parool

“Soepel geacteerd, puntig en raak geschreven en tjokvol wrange humor: George & Eran worden Racisten is actueel theater op het scherp van de snede.”- NRC

George & Eran worden veganisten

Trouw: “In hun voorstelling nemen de makers klimaatfanatici op de hak, maar intussen zetten ze het publiek wel aan het denken.”

Volkskrant: “De nieuwe voorstelling van een van de leukste en relevantste theatergroepen van nu.”

Hoe ik talent voor het leven kreeg

‘Aan de emotionele lading van deze geïnspireerde voorstelling ontkom je niet.’  – NRC

‘Ontroerend, geestig, hartverscheurend, intrigerend, boosmakend, heftig en licht tegelijk.’  – Dagblad van het Noorden

De brieven van Mia

“In regie van Eran Ben-Michaël wordt dit verhaal helder vertelt in een mooie enscenering” –  NRC

“Veel meer dan een avonturenverhaal”  – NRC

“Steeds ligt de ontroering om de hoek” – Volkskrant

“De brieven van Mia laat zien hoe belangrijk het is om deze verhalen over de oorlog te blijven vertellen. Zeker nu.” – Kidsweek

“Een krachtig oorlogsverhaal dat een belangrijke brug slaat tussen toen en nu.” – De telegraaf

Jihad van Liefde

“Ik ben een jihadist van de liefde. Vraag me niet om te haten, nog liever zou ik sterven!”– Mohamed El Bachiri

“Omdat jouw verhaal ook het mijne is.”
– Mohamed El Bachiri

“Een hartstochtelijk pleidooi tegen haat, wraaklust en vernietigingsdrift” – de Volkskrant

“Een eerbetoon aan zijn vrouw en een humanistische boodschap van liefde en medemenselijkheid” – NRC Handelsblad

Jihad van Liefde’ een rauwe, muzikale en inspirerende voorstelling over een gewone man die – getroffen door het noodlot – zichzelf tot een haast bovenmenselijke gedachte dwingt. Een man die haat bestrijdt met liefde en menselijk blijft terwijl hem iets onmenselijks is aangedaan. Een bijzonder verhaal over liefde, pijn en verzoening.

Je mag ook niks meer zeggen

Theaterkrant: “Ze brengen met Je mag ook niks meer zeggen een onderhoudende inventarisatie van het moderne mijnenveld, zonder te vervallen in boomer-geluiden.”

“Nooit stonden deze twee makers samen als zichzelf op het podium, maar dat ze elkaar al lang kennen is wel duidelijk: ze zijn prettig op elkaar ingespeeld en sparen elkaar niet”

“En zo stipt dit frisse duo in vliegende vaart veel aan en stelt het veel vragen, zonder met pasklare antwoorden te komen.”

Pech

“De vermakelijke jeugdvoorstelling Pech (8+) van George en Eran producties en De Krakeling is een scherpe verbeelding van ongelijkheid.” – Het Parool

“Het laat je ook nadenken over hoe het zit met jouw eigen pech (of geluk). En over hoe fijn het is als iedereen het portie pech oppakt dat-ie kan dragen.” – Kidsweek ****

“Regisseur George Tobal schreef een filosofisch sprookje over de oneerlijke verdeling van geluk. Zware kost die toch heel behapbaar wordt voor kinderen.” – de Volkskrant ****

LEVEN

“Adam Kissequel en George Tobal vertellen een springlevend verhaal over de dood.” – de Volkskrant ****

“Acteurs en theatermakers Adam Kissequel en George Tobal spelen in hun nieuwe voorstelling Leven twee vrienden die een gezamenlijke vriendin kwijtraken. En dat doen ze aanstekelijk en ontroerend.” – de Volkskrant ****

“Komt een vrouw bij de dokter, maar dan zonder het irritante macho-element. George en Adam zijn slimme, gevoelige jongens, die moeten leren hoe ze het ondenkbare moeten toelaten in hun leven.” – de Volkskrant ****

“In een heel andere contrastrijke dialoog, die tussen de tekst en de muziek, dringen de muzikanten zich steeds meer op aan de acteurs, totdat tekst en muziek, leven en dood samenvallen.” – de Volkskrant ****

“het aanstekelijke toneelspel van Kissequel en Tobal, die met de energie van twee jonge honden door het decor springen. Ze laten zich niet vastpinnen op een vaste overtuiging, aanname of houding. Alles beweegt.” – de Volkskrant **** 

“Theatermakers Adam Kissequel en George Tobal: ‘De dood overkomt ons. Daarmee kun je maar beter vrede sluiten” – NRC

LEVEN

George en Eran Producties & Club Classique

Je mag ook niks meer zeggen

George en Eran Producties

Pech – 8+

George en Eran Producties in coproductie met de Krakeling